Subject: FW: Sideprojekti 11160P Harjumaa Anija ja Raasiku vald Linnakse küla sidevõrk kooskõlastamine
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Tue, 28 May 2024 11:02:49 +0300

From: Liis Harzia <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 27, 2024 2:27 PM
To: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Sideprojekti 11160P Harjumaa Anija ja Raasiku vald Linnakse
küla sidevõrk kooskõlastamine

Tere.

Edastan parandatud ja muudetud projektdokumentatsiooni ülevaatamiseks ja
kooskõlastamisele.

Lugupidamisega,

Liis Harzia

Nooremprojekteerija

Tel +372 56614931

l <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee

From: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, May 16, 2024 11:57 AM
To: Liis Harzia <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Sideprojekti 11160P Harjumaa Anija ja Raasiku vald Linnakse
küla sidevõrk kooskõlastamine

Tere!

Selgitate, et riigitee maaüksuse piir ei ulatu piisavalt teisele poole
kraavi ja seetõttu ei ole võimalik sidetrassi paigaldada kraavi pervest
nõutud kaugusele. Lähtudes asjaolust, et kinnistu piir ei ole ehitustööde
teostamiseks füüsiline takistus ja sidevõrk rajaktase avalikes huvides
ning kõiki maaomanike tuleb kohelda võrdsetel alustel, siis on üks
alternatiiv rajada sidetrass väljapoole riigitee maaüksuse piiri eramaale,
kuhu olete kinnistu kagupoolses küljes tehnovõrgu juba kavandanud. Teine
võimalus on kavandada sidetrass teisele poole riigiteed, kus puuduvad
kraavid ning vajalik teemaa Transpordiameti nõuetele kohaselt tehnovõrgu
rajamiseks on olemas.

Transpordiamet täidab omaniku ülesandeid riigiteede osas (EhS § 92 lg 6)
ning peab tagama teehoiu korraldamise, teede ja teede toimimiseks vajalike
rajatiste korrashoiu, et tagatud oleksid tingimused ohutuks liiklemiseks
(EhS § 97 lg 1). Ehitise kaitsevöönd on ehitisealune ning seda ümbritsev
maa-ala, mis on vajalik ehitise toimimiseks ning kaitsevööndis kehtivatest
piirangutest võib kõrvale kalduda ehitise omaniku nõusolekul, kui see ei
vähenda ehitise ohutust (EhS § 70). Teehoiuna käsitletakse tee ehitamist,
korrashoidu, kavandamist, teekasutuse korraldamist, tee kaitsevööndi
hooldamist, tee projekteerimist ning haldamisega seotud muud tegevust.
Samuti kui kavandatakse tehnovõrkude rajamist tee piirides on tee omanikul
õigus määrata nõudeid (mõõtudele, tehnoloogiale jne) § 99 lg 3.

PS. Vastavalt Transpordiameti juhendis
<https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&ua
ct=8&ved=2ahUKEwjyjv2e3tqFAxUoEhAIHfl_CCcQFnoECBgQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww
.transpordiamet.ee%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fdocuments%2F2021-12%2Fnoude
d_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%2520%25281%2529.pdf&usg=AOvVaw0HgNL
-9I_ioaT1Wq6zwC74&opi=89978449> Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale
kavandamisel toodud tabelile 1 tuleb sidetrass rajada Nurme
(14001:001:0390) kinnistu mahasõidu all olevas teetruubist min 2m
kaugusele.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Liis Harzia <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, May 16, 2024 9:11 AM
To: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Sideprojekti 11160P Harjumaa Anija ja Raasiku vald Linnakse
küla sidevõrk kooskõlastamine

Tere.

Riigitee maakatastripiir ei ulatu piisavalt teisele poole kraavi ja
seetõttu ei ole võimalik sidetrassi paigaldada kraavist nõutud kaugusele.
Sidetrassi rajamisel kraavi ja riigimaantee vahele, jääks sidetrassi
kaugus teest u. 1,5 meetri kaugusele. Sidevõrk rajatakse avalikust huvist
lähtudes Riigi Tugiteenuste Keskuse poolt etteantud majapidemiste
nimekirja alusel ja soovime leida sidetrassi rajamiseks majanduslikult
otstarbeka lahenduse.

Sidetrassi võiks ka paigaldada teeäärsesse kraavi adraga 10ne kraadise
nurga all suunaga katastripiiri poole.

Lugupidamisega,

Liis Harzia

Nooremprojekteerija

Tel +372 56614931

l <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee

From: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 15, 2024 4:53 PM
To: Liis Harzia <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Sideprojekti 11160P Harjumaa Anija ja Raasiku vald Linnakse
küla sidevõrk kooskõlastamine

Tere!

Paraku ei saa pakutud lahendusega nõustuda, kuna antud juhul ei ole
tegemist kitsaste oludega või muude lahenduste puudumisega, et kaaluda
erandlike lahenduste lubamist.

Palun põhjendage, miks ei ole võimalik sidetrassi rajada väljapoole kraavi
ja selle nõlvust.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Liis Harzia <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 13, 2024 2:40 PM
To: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Sideprojekti 11160P Harjumaa Anija ja Raasiku vald Linnakse
küla sidevõrk kooskõlastamine

Tere.

Aitäh selgituste eest, uurin kas Transprodiametile oleks aksepteeritav
teeäärsetesse kraadidesse sidetrassi rajamine adraga 10ne kraadise nurga
all paigaldamis viisil?

Lisan kaasa fotosid.

Puurimiskaeviku asukoht 0.03 km Raasiku- Kehra teemaal. Ning kraavist
foto. Tegelikkuses ei ole sügavad kraavid. Sügavus kuni 50 cm, enamasti
vähem .

Lugupidamisega,

Liis Harzia

Nooremprojekteerija

Tel +372 56614931

l <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee

From: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 13, 2024 12:21 PM
To: Liis Harzia <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Sideprojekti 11160P Harjumaa Anija ja Raasiku vald Linnakse
küla sidevõrk kooskõlastamine

Tere!

1.	Selgitan, et vastavalt Transpordiameti juhendile Nõuded
tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale kavandamisel punktile 2.3.5 teega
rööpseid tehnovõrke teekraavidesse (sh põhi, nõlvad) mitte planeerida.
Teiste tehniliste võimaluste puudumisel kavandada kaablid kraavi põhja
kinnisel meetodil vähemalt Tabelis 1 toodud sügavusele. Adraga
paigaldamist loetakse kinniseks meetodiks vaid teemaal paiknevast
rajatisest (valgustimastist, märgikonsoolist, teepiirdest jms) vähima
kaugusnõude arvestamisel, kui ei ole võimalik täita sügavuse nõuet
tehnovõrgu kavandamisel teemaale. Adraga "nn kinniselt" on tehnovõrgu
rajamine aktsepteeritav vaid haljasalal. Palun korrigeerida
projektlahendust.
2.	Kinnisel meetodil ristumise joonistel näidata puurimiskaeviku
reaalne kuju, arvestades ka kaeviku varisemisenurga (1:1 või 1:3/4).
Varisemisnurk näidata ära ka kaeviku ristlõike joonisel.
3.	Korrigeerida riigitee nr 11313 km 0,03 puurimiskaeviku asukohta
selliselt, et ei kahjustataks riigitee maaüksusel kraavi perve ülemise
serva.
4.	Kaevu paigaldamisel riigitee maaüksusele palun näidata ära kaevu
paigaldamiseks rajatava avatud kaeviku piirid ning kaeviku kaugus riigitee
katte servast ja nõlva olemasolul nõlva alumisest joonest.
5.	Palun kontrollida ja vajadusel korrigeerida asendiplaanil toodud
viidetes projekteeritud trassi kulgemise km-d riigitee teemaal ja selle
kaitsevööndis (nt sidetrass on projekteeritud riigitee nr 11313 teemaal km
0,71-0,78, mitte 0,66-0,78 ja kaitsevööndisse km 1,53-1,63, mitte
1,47-1,63).
6.	Palun kontrollida ja vajadusel korrigeerida projekti seletuskirjas
toodud trassi kulgemise km-d riigitee nr 11313 teemaal ja selle
kaitsevööndis.

Korrigeeritud projekt saata palun uuesti kooskõlastamiseks.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Liis Harzia <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 3, 2024 2:45 PM
To: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Sideprojekti 11160P Harjumaa Anija ja Raasiku vald Linnakse
küla sidevõrk kooskõlastamine

Tere Annika,

saadan dokumendid uuesti, ikõ plaanid korrigeeritud joonestaja poolt.

Lugupidamisega,

Liis Harzia

Nooremprojekteerija

Tel +372 56614931

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee

From: Liis Harzia < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, May 2, 2024 1:46 PM
To: 'Annika Matson' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: [email-masked]' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: Sideprojekti 11160P Harjumaa Anija ja Raasiku vald Linnakse
küla sidevõrk kooskõlastamine

Tere.

Saadan täiendustega projekti dokumendatsiooni uuesti ülevaatamiseks ja
kooskõlastamisele.

Mõned tähelepanekud: Vastused:

1.	Geodeetilise alusplaani ulatus tagada lähimate hoonete
fassaadideni või vähemalt 20m tee teljest. Kraavidele märkida ära ka
nõlvused. Edastatud geodeedile märkused, täiendas alust.
2.	Sidetrassi mitte kavandada riigiteede muldesse, tee äärsesse
kraavi ega nõlvusesse. Sidetrassi paigaldamine avalikes huvides ja
majanduslikult otstarbekam paigaldada trantspordi ameti maale. Sidetrass
paigaldatakse kaabliadraga, mida loetakse vastavalt juhendile kinniseks
paigaldusviisiks.

3.	Puurimiskaevikute rajamisel arvestada avatud kaeviku nõutud
vahekaugusega nõlva alumisest joonest vastavalt Transpordiameti juhendis
<https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&ua
ct=8&ved=2ahUKEwjyjv2e3tqFAxUoEhAIHfl_CCcQFnoECBgQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww
.transpordiamet.ee%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fdocuments%2F2021-12%2Fnoude
d_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%2520%25281%2529.pdf&usg=AOvVaw0HgNL
-9I_ioaT1Wq6zwC74&opi=89978449> Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale
kavandamisel toodud tabelile 1. Arvestatud.
4.	Palun kajastada projekteeritud trassi kaugust riigiteedega
ristuvate juurdepääsuteede truupidest. Peale kantud.
5.	Näidata ära kõikide riigiteeäärsete puurimiskaevikute, sidekaevude
kaugus riigitee katte servast ja nõlva olemasolul ka nõlva alumisest
joonest. Täiendatud.
6.	Kajastada projekti alusplaanil riigitee nr 11310 km 20,44 truubi
kõrgusandmeid ning täpsustada truubi läbimõõt (teeregistri andmetel on
truubi ø600mm, geodeetilisel alusplaanill on märgitud ø800mm). Täiendatud.
7.	Kajastada projekti alusplaanil projekteeritud sidetrassi kaugust
riigitee nr 11310 km  20,62 asuvast teetruubist ning lisada truubi
kõrgusandmed. Täiendatud.
8.	Olete projekteerinud riigitee nr 11313 km 1,11 trassi
paigaldamises adraga elektrimasti ja tugiposti vahelt. Kas see on
reaalselt teostatav? Jah on teostatav.
9.	Täiendada projekti seletuskirja punkti 1 Üldandmed ning märkida
projekti koostamisel aluseks olevate dokumentide loetelus ära ka
Transpordiameti juhend
<https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&ua
ct=8&ved=2ahUKEwjyjv2e3tqFAxUoEhAIHfl_CCcQFnoECBgQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww
.transpordiamet.ee%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fdocuments%2F2021-12%2Fnoude
d_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%2520%25281%2529.pdf&usg=AOvVaw0HgNL
-9I_ioaT1Wq6zwC74&opi=89978449> Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale
kavandamisel. Täiendatud.
10.	Palun täpsustada alloleval pildil kollasega markeeritud km-t.
Parandatud.

Lugupidamisega,

Liis Harzia

Nooremprojekteerija

Tel +372 56614931

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, April 25, 2024 11:28 AM
To: Liis Harzia < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Sideprojekti 11160P Harjumaa Anija ja Raasiku vald Linnakse
küla sidevõrk kooskõlastamine

Tere!

Olemasoleva projekti geodeetilise alusplaani ulatus ei ole piisav ega
vasta majandus- ja taristuministri 14.04.2016 määrusele nr 34
„Topo-geodeetilisele uuringule ja teostusmõõdistamisele esitatavad nõuded“
ja Maanteeameti peadirektori 13.05.2008 käskkirjale nr 102 “
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-10/t2iendava
d_n6uded_topo_geodeetilistele_uurimist88dele.pdf> Täiendavad nõuded
topo-geodeetilistele uurimistöödele teede projekteerimisel”, et hinnata
projekteeritava trassi paigaldussobivust riigitee teemaale ja
kaitsevööndisse. Palun täiendada ja korrigeerida geodeetilist alusplaani
ning edastada eraldi failina riigitee kaitsevööndi ulatuses olev
geodeetiline alusplaan, mis on allkirjastatud selle aktuaalsuse eest
vastutaja poolt.

Projekti joonis ei ole vastavuses Transpordiameti juhendiga
<https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&ua
ct=8&ved=2ahUKEwjyjv2e3tqFAxUoEhAIHfl_CCcQFnoECBgQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww
.transpordiamet.ee%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fdocuments%2F2021-12%2Fnoude
d_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%2520%25281%2529.pdf&usg=AOvVaw0HgNL
-9I_ioaT1Wq6zwC74&opi=89978449> Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale
kavandamisel.

Mõned tähelepanekud:

1.	Geodeetilise alusplaani ulatus tagada lähimate hoonete
fassaadideni või vähemalt 20m tee teljest. Kraavidele märkida ära ka
nõlvused.
2.	Sidetrassi mitte kavandada riigiteede muldesse, tee äärsesse
kraavi ega nõlvusesse.
3.	Puurimiskaevikute rajamisel arvestada avatud kaeviku nõutud
vahekaugusega nõlva alumisest joonest vastavalt Transpordiameti juhendis
<https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&ua
ct=8&ved=2ahUKEwjyjv2e3tqFAxUoEhAIHfl_CCcQFnoECBgQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww
.transpordiamet.ee%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fdocuments%2F2021-12%2Fnoude
d_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%2520%25281%2529.pdf&usg=AOvVaw0HgNL
-9I_ioaT1Wq6zwC74&opi=89978449> Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale
kavandamisel toodud tabelile 1.
4.	Palun kajastada projekteeritud trassi kaugust riigiteedega
ristuvate juurdepääsuteede truupidest.
5.	Näidata ära kõikide riigiteeäärsete puurimiskaevikute, sidekaevude
kaugus riigitee katte servast ja nõlva olemasolul ka nõlva alumisest
joonest.
6.	Kajastada projekti alusplaanil riigitee nr 11310 km 20,44 truubi
kõrgusandmeid ning täpsustada truubi läbimõõt (teeregistri andmetel on
truubi ø600mm, geodeetilisel alusplaanill on märgitud ø800mm).
7.	Kajastada projekti alusplaanil projekteeritud sidetrassi kaugust
riigitee nr 11310 km  20,62 asuvast teetruubist ning lisada truubi
kõrgusandmed.
8.	Olete projekteerinud riigitee nr 11313 km 1,11 trassi
paigaldamises adraga elektrimasti ja tugiposti vahelt. Kas see on
reaalselt teostatav?
9.	Täiendada projekti seletuskirja punkti 1 Üldandmed ning märkida
projekti koostamisel aluseks olevate dokumentide loetelus ära ka
Transpordiameti juhend
<https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&ua
ct=8&ved=2ahUKEwjyjv2e3tqFAxUoEhAIHfl_CCcQFnoECBgQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww
.transpordiamet.ee%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fdocuments%2F2021-12%2Fnoude
d_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%2520%25281%2529.pdf&usg=AOvVaw0HgNL
-9I_ioaT1Wq6zwC74&opi=89978449> Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale
kavandamisel.
10.	Palun täpsustada alloleval pildil kollasega markeeritud km-t.

Täiendatud ja korrigeeritud projekt ja geodeetiline alusplaan saata uuesti
ülevaatamiseks.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Liis Harzia <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, April 18, 2024 3:41 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Sideprojekti 11160P Harjumaa Anija ja Raasiku vald Linnakse küla
sidevõrk kooskõlastamine

Tere.

Koostame Radionet OÜ tellimusel sideprojekti 11160P Harjumaa Anija ja
Raasiku vald Linnakseküla sidevõrk.

Saadame Teile projekti tuvumiseks ja kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega,

Liis Harzia

Nooremprojekteerija

Tel +372 56614931

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee